Konsultacje Budżetu Dzielnicy Wrzeszcz Górny na rok 2026 – ogłoszenie

OGŁOSZENIE

Na podstawie § 34. ust. 11 Statutu Dzielnicy Wrzeszcz Górny

Zarząd Rady Dzielnicy postanawia o przystąpieniu do konsultacji z mieszkańcami rodzajów przedsięwzięć planowanych do realizacji ze środków Dzielnicy na rok 2026.

  1. Konsultacje odbywać się będą w dniach 1 – 15 kwietnia 2025 r. w formie przyjmowania propozycji wydatkowania środków budżetowych przez formularz internetowy lub w formie papierowej  podczas dyżurów z Radnymi w siedzibie Rady.
  2. Odnośnik do formularza internetowego zamieszczony zostanie na oficjalnej stronie internetowej Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny (wrzeszczgorny.pl).
  3. Propozycje złożone przez mieszkańców Zarząd Dzielnicy niezwłocznie przekazuje do Przewodniczących odpowiednich komisji Rady Dzielnicy w celu zaopiniowania każdego projektu na posiedzeniu danej komisji. Opiniowanie projektów może odbywać się również niezależnie od komisji przez Zarząd.
  4. Przewodniczący Komisji przekazują informację o wynikach opiniowania do 10 maja 2025 r. Zarządowi, celem przygotowania odpowiedniego projektu uchwały.
  5. Do 15 maja 2025 r. Rada przekaże Prezydentowi Miasta Gdańska propozycje przedsięwzięć planowanych do realizacji w 2026 r.
  6. Środki w ramach Budżetu Dzielnicy mogą być przeznaczone na przedsięwzięcia dotyczące bezpośrednio obszaru Dzielnicy lub służące zaspokojeniu potrzeb mieszkańców Dzielnicy w zakresie:
    • wspierania lokalnych inicjatyw mieszkańców w zakresie poprawy warunków życia, integracji mieszkańców oraz konsultacji społecznych przeprowadzanych na wniosek Rady;
    • działań edukacyjnych, kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych;
    • wspierania programów promocji zdrowia, pomocy społecznej;
    • ochrony środowiska;
    • zachowania porządku i bezpieczeństwa;
    • utrzymania i rozwoju infrastruktury oraz drobnych inwestycji;
    • informowania o działaniach i inicjatywach Rady.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA PROJEKTU

FORMULARZ DO DRUKU – w przypadku dostarczania wniosku osobiście podczas dyżuru Radnych